چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

توصیف شخصیت خودشیفته پنهان و تشخیص آن

۱۱ بازديد


در زندگی روزمره انسان ها با افراد زیادی برخورد میکنند و همچنین در زندگی خود دوستانی نیز دارند؛ اما برخی از این دوستان دارای ویژگی به نام خودشیفتگی هستند.

ما چگونگی تشخیص آن را برای شما بیان میکنیم.

 
روش های شناخت افراد خود شیفته

به نقل از تک ناک، آسان ترین روشی که برای تشخیص اینگونه افراد وجود دارد انتخاب در خرید در است که دوست دارند متفاوت از دیگران خرید کنند و تنهایی را ترجیح میدهند.

روش دوم به گفته دکتر رونالد ریجو که میگوید: افراد خوشیفته سبک پر زرق و برقی را دارند؛دارای غرور بسیاری هستند و در تصمیم گیری های خود بیش از حد اعتماد به نفس دارند و این گونه افراد به احتمال خیلی کمی از اشتباهات خود درس میگرند.

و در اخر راحترین راه شما برای تشخیص این گونه از ادم ها سوال پرسید از آنها است زیرا افراد خودشیفته به این ویژگی خود افتخار نیز میکنند.
 

خودشیفته پنهان

افرادی که دارای خودشیفتگی پنهان هستد به درونگرا نیز معروف هستند که در این مورد در پنهان کردن این ویژگی خود مهارت دارند. هردو از این افراد یعنی درونگرا و بیرون گرا ها یک وجه مشترک دارند به نام برتر بودن و در این میان یک تفاوت دارند که آن این است که افراد بیرون گرا برتر بودن خود را به صراحت به شما بیان میکنند ولی افراد درونگرا به طور غیر مستقیم این را به شما می فهمانند.


نشانه خودشیفته پنهان


1-حس مغرور بودن و حس برتری
2- عدم ارتباط چشمی
3- حرکات طرد کننده
4- آه کشیدن
5- بی توجهی کلی
6- خود شیفته بودن
7- نداشتن همدلی با شما
8- پرخاشگر بودن
9- داشتن سو تفاهم های مداوم


برخورد در قبال یک خودشیفته پنهان


  • از درگیری اجتناب کنید: اینگونه افراد در پیدا کردن سریع نقطه ضعف افراد مهارت دارند،حرفهای نیشدار،تعارف پشت سرهم آنها را نادیده بگیرید.
  • سندهای کاغذی و ایمیل ها را نگه داری کنید: ثبت این مدارک کار شما را برای این که چه کسی چه زمانی چه چیزی را گفته در مقابل این گونه افراد آسانتر میکند.